Ehkä olen joskus maininnut, että mummini asustaa kanssamme samassa rapussa, vain kerrosta alempana. Sinänsä kiva juttu, toisinaan sairaaaaaaan rasittavaa.

Ei siinä mitään, mielelläni käynkin hänen luonaan kylässä. Juodaan kupponen kahvia ja rupatellaan niitä näitä. Käyn myös viemässä hänelle pinon aikakausilehtiä kerran pari viikossa, koska isäni kautta saan kaikki mahdolliset lehdet, jotka sitten kierrätän vielä mummin luettavaksi. Silloin tällöin pyydän mummia kanssani kauppaan, ruokaostoksille. Joskus pyydän häntä tytön ja minun kanssa mukaan vaikka puistoon. Vien hänelle annoksen valmistamaani ruokaa seuraavaa päivää varten. Tarjoan kyytiä hautausmaalle, että saa vietyä kynttilän papan haudalle. Kuskaan hänet jalkahoitoon, joskus vielä haenkin sieltä. Rullaan tukkaansa papiljotit. Että kyllä omasta mielestäni pidän yhteyttä siihen suuntaan melko kiitettävästi.

Tai sitten en........jos mummilta kysytään....

Silloin 6 vuotta sitten, kun tähän mummin yläkertaan muutettiin, isäni varoitti minua siitä, että nyt mummi  varmaankin olettaa minun käyvän luonaan kovinkin useasti. "Onhan se niin helppo käydä piipahtamassa, kun kerran yläkerrassa asuu"- ajattelee mummi. No joo, on se helppo mennä, mutta mahdollisesti minulla voi olla muutakin tekemistä kuin istua 4 kertaa viikossa mummini olohuoneessa juomassa teetä ja katsomassa tv;tä. Ja jos ei olisikaan niin varmasti järjestäisin tekemistä. Rajansa kaikella.

Tänään oli ( taas ) valitellut isälleni sitä, että minä en kuulema ole vähään aikaan käynyt muuta kuin oven raosta viemässä hänelle lehtiä, siis niitä prkeleen aikakausilehtiä ( todellisuudessa olin viime vkolla hänen luonaan kahvilla,  seuraavana päivänä kävimme fazerilla kahvilla ja olimme vielä kävelemässäkin.....ei siis todellakaan mikään riitä). Isäni oli siihen todennut, että minähän olen se joka mummia käy lapsenlapsistakin useimmiten katsomassa, pyydän mukaan kauppaan, yleensäkin autan missä milloinkin. Siihen mummi oli tylyyn, happamaan tyyliinsä sanonut, että mistä isäni sen tietää, kuinka usein minä siellä käyn. Hän nimittäin pitää kirjaa käymisisistä ja tietää tasan ja tarkkaan kuka käy, koska, kenen kanssa, monelta, miksi ja miten!!!!!
EXCUSE ME!!! MITVIT????? Pitää kirjaa käymisistä. Siis vain senkö takia, että pääsee kuittailemaan ihmisille siitä, kuinka monta päivää on kulunut edellisistä käymisistä? Että voi kivasti tarkastaa vihkosestaan, että kukas on käynyt ja koska ja kuinka monta kertaa. No joo, ihan miten vaan, kullakin tyylinsä. Sen kun pitää kirjaa vaan, mutta me kun muutetaan niin valitettavasti minun nykyiset käyntini senkun harvenee. Että sitten nähdään ehkä enää VAIN kerran viikossa.

Ai että........siis niin ärsyttää.

Loppuun vielä todettakoon, että todellakin käyn mielelläni omaa isovanhempaani ( joka siis on enää ainoa elossa oleva) katsomassa, siitä ei missään nimessä ole kysymys, mutta kiitos mielellään silloin kun se omaan aikatauluuni sopii enkä silloin, kun kalenterissa lukee, että "-käyty mummilla 3 päivää sitten, nyt olisi taas aika mennä"!!!! Ja vielä sellainen tarkennus, että mummi kyllä oikeasti on mukava ja kiva ja ihana, mutta tämä piirre hänessä on sellainen, joka katkaisee päästäni pian yhden verisuonen.