Raskauden aikanahan käydään kolme kertaa neuvolalääkärin tutkinnassa. Tehdään sisätutkimus, sitä inhottavaa ronklausta ja tunnustelua. En siis alkuunkaan tykkää siitä hommasta....niin no, kukapa tykkäisi.

Meidän neuvolassa on neuvolalääkäreitä kaksin kappalein, toinen on mies ja toinen on nainen. Itse olen aina halunnut mennä juurikin sen naisen luokse, koska en vaan yksinkertaisesti halua mennä miehen tutkittavaksi. Toisaalta, tämä nainen on kylläkin aika kamala. Vanha harppu, jonka tutkimusten tekeminen sattuu aina ihan helvetisti. Mahdollisesti siis tämä mies voisi olla huomattavasti parempikin, mutta kun miehelle en kykene menemään niin vaihtoehtoja ei ole. Olen täysin ehdoton sen suhteen. Aina ollut.

No, sattuipas sitten niin kivasti viime viikolla kun siellä lääkärissä kävin, että kun tämä tätilääkäri kutsui minut huoneeseensa, hänen kanssaan siellä seisoi harjoittelija. "-Minulla on täällä tänään tällainen harjoittelija, "Antti", seuraamassa. Ei kai haittaa?". Siis jumalauta, sanoin mielessäni. Ai ei haittaa vai. No kyllä haittaa ja haittaakin muuten paljon. Tämä kaikki siis pyöri päässäni, mutta ulosantini ei oikein järkytyksen takia toiminut, joten ainoa mitä sain sanottua, oli "- ei kai se haittaa". Siinä ne sitten "Antin " kanssa seisoivat ja katselivat, kun minä riisuin housut kinttuihin ja kiipesin tutkimuspöydälle paljastamaan itseni. " -Nyt se sitten katselee mun suonikohjuja ja täysin villiintynyttä pusikkoani, ajattelin". Olin naamapunaisena koko käynnin ajan. Niin hirveetä se oli. " Antin" homma oli kuunnella sydänäänet ja mitata sf-mitta. Taisi kyllä " Anttiakin" jännittää, koska siinä vaiheessa, kun hän mittasi sitä sf-mittaa, niin hyvä, että edes tunsin koko mittausta. Koskikohan se edes ihooni sillä mitalla?

Aika nopeesti hamusin ulos sieltä huoneesta. Kaikki kysymykset, mitä olin ajatellut esittää, unohtui tyystin. Halusin vain pois sieltä. Ja jos tämä " Antti" olisi ollut vaikka 40v. niin ehkä olisin voinut edes jotenkin suhtautua tilanteeseen, mutta kun " Antti" nyt sattui olemaan itseäni varmaan 5 vuotta nuorempi ja näytti ihan yhdeltä meidän tutulta, niin se vaan oli sietämätöntä. Siis kerrassaan hirvittävä kokemus.

Että sellasta............