Mun pitäis täyttää opintotukihakemus ja saada se postiinkin vielä. Olin siinä luulossa, että saisin opintorahan lisäksi muutaman kympin asumislisää siihen päälle, mutta löysinkin kelan sivuilta sellaisen kohdan, joka evää minulta asumislisän saannin. Mun mielestä unbelievable, mutta kait siinä sit joku järki jonkun mielestä on. Eli jos asun oman tai puolisoni lapsen/lasten kanssa yhdessä, en saa asumislisää. No tässä tapauksessahan satun asumaan ihan omien lasteni kanssa, joten rahaa ei tipu. What? Siis jos joku tietää sen syyn, että miksi näin on, please kertokaa. Eikö se juurikin luulisi silloin tulevan vielä enemmän tarpeeseen, kun kerran siellä samassa kämpässä asustelee itsesi lisäksi vielä lapsiakin?! Kyseessä tosiaan ei ole kuin vajaat 60euroa, mutta rahaa se on sekin.


Vkoloppuna järjestin 12 ihanalle ystävälleni pikkujoulut täällä meidän kotona. Teimme yhdessä pitsaa ja salaatteja. Juustoja viinirypäleiden kera ja jälkkäriksi mun leipoma juustokakku. Sit glögiä ja viiniä. Olimme koolla 16.30-01, jonka jälkeen innokkaimmat lähtivät vielä baareilemaan. Mä olin yksi näistä innokkaista. Yökerho, night club, street bar-yhdistelmä, sinne mentiin. Hengattiin, pyörittiin, pällisteltiin ja tavattiin ystäväni sata parasta ystävää:) Väkeä oli, muttei liikaa. Muut ovat varmaan juhlineet pikkujoulunsa jo vähän aiemmin. Taksinkin sain suht pikaseen. Sit seuraavana päivänä ulkoilin lievän krapulani pois. Kävelin 7km lenkin, meiltä anoppilaan hakemaan ihanat pikku huligaanit kotiin. Kiva viikonloppu. Nyt sit ostellaan viimoset joulupaketit, viedään ne kohteilleen ja sit odotellaan, et Joulu tulis. Mä niin odotan jouluruokia, nams.