Meillä on ensi syksynä ensimmäinen työharjottelujakso. Ensimmäinen harjoittelu tehdään vanhusten parissa joko jossain terveysaseman pitkäaikaisosastolla tai vanhainkodissa tai jossain vastaavassa. Harjoittelupaikan voi joko hankkia itse tai sitten sen voi järjestää koulun kautta. No mähän sitä sitten itse järjestämään, koska meillä on tässä kotikadulla yksi palvelukoti, johon haluaisin päästä. Ihan sen työmatkan takia, joka olisi noin yhden minuutin mittainen, muita siteitä sinne ei ole. 

No, soitin sinne tänään ja puhelu meni abauttiarallaa seuraavasti. Toiminnanjohtaja kertoi juuri äsken päättäneensä työharjoittelupaikkojen jaon ja sille mun aikajaksolle on tulossa jo 2 opiskelijaa. Mutta hän kuitenkin päätti ottaa mut siihen lisäksi. Tässä kohtaa voisin sanoa, että jeij. Eli sain sen paikan. Sitten ilmoitin hänelle, että asun tässä samalla kadulla, kuin työpaikkakin sijaitsee niin siitäkös tämä riemastui. " Sähän voit tulla tänne sit tekemään keikkaa" -sanoi hän. " Onko sulla kesätyöpaikkaa jo"- kysyi seuraavaksi. No minähän siihen sitten, että ei mulla mitään työpaikkaa ole enkä ole hakenutkaan, kun on noi pienet lapset kotona. Mutta toki voin keikkaa kesällä heille tehdä. " No tosi hyvä, lyhyellä varoitusajalla voidaan sitten vaikka soittaa, kun asut niin lähellä. Kunhan tietenkin saat lapset hoitoon" - sanoi täti. "No näin on" ,-sanoin minä siihen. " No, koskas tuut työhaastatteluun"- kysäsi johtajatar. " No tällä vkolla mulla ei oo paljoakaan koulua, että miten vaan"- tokasin minä. " Tuutko huomenna?" - kysyttiin multa ja mähän siihen, että " tulenhan minä". " Nähdään huomenna klo. 10". " Kyllä, näemme huomenna" -sanoin minä vielä viimeiseksi.

Siis mitähäh? Mä hain työharjoittelupaikkaa ja nyt mä oon menossa johonkin työhaastatteluun!! Ja nyt sanon sit sen tokan kerran JEIJ.  Voisin sanoa, että nyt kävi mulla kyllä hyvä nakki. Sain työharjoittelupaikan lisäksi itselleni kesätyöpaikan ja tod.näk voin tehdä sinne keikkaa koulunkäynnin ohellakin. Tai en siis ole koko kesää tekemässä töitä vaan vaikka muutaman keikan silloin tällöin ja saan itselleni muutaman ylimääräisen roposen. Ja herranen jestas, koska ihmisiltä on kysytty, että onko sulla kesätyöpaikkaa???? Tyyliin, etkö nyt millään viitsis tulla meille kesäksi töihin?! No tottamooses mä viittin. Jes söör, i´m on mai wei.

Ja tää on niiiiiin tyytyväinen:)